Populair

Leadgeneratie doelstellingen
16/01/2020

3 leadgeneratie doelstellingen om marketing activiteiten te kanaliseren en succesvoller sales te bedrijven

Een bedrijf zonder doelstellingen is als een auto zonder bestemming. Je maakt spreekwoordelijk veel (kilo)meters, maar realiseert niet dat wat je bedrijf nodig heeft om constructief te kunnen groeien. En in het ergste geval verlies… Lees verder

Cost per lead, CPL, Kosten per lead
24/12/2019

Cost Per Lead (CPL). Ontdek wat het is en waarom het ook voor jou bedrijf belangrijk is.

Om je bedrijf te laten groeien, acquireer je direct of indirect potentiële klanten. Structureel groeien zonder nieuwe klanten is immers een onmogelijke opgave. Maar niet iedere type klant draagt bij aan de groei van je… Lees verder

Marketing qualified lead, MQL
23/12/2019

Wat is een MQL, oftewel een marketing qualified lead?

Wanneer je voor jouw bedrijf leads genereert, krijg je vroeg of laat te maken met termen waarmee leads onderverdeeld worden. Want niet elke lead is waardevol en niet elke waardevolle lead is even veel waard.… Lees verder

Zakelijke content op een tablet en in een krant
16/10/2019

Waarom is content essentieel voor succesvolle B2B leadgeneratie?

2 dagen beursdeelname, 160 telefoontjes, 1000 kilometer, 20 zakelijke bezoekjes en 40 koppen koffie verder met als resultaat: 2 of 3 leads. We rijden wat af in onze leaseauto’s om alle afspraken met geïnteresseerde partijen… Lees verder

Nieuwsbrief
Wij delen je mailadres niet met derden. Lees ons privacybeleid

Nieuw

Marketing qualified lead, MQL
23/12/2019

Wat is een MQL, oftewel een marketing qualified lead?

Niet elke lead is hetzelfde en niet elke lead is er klaar voor om je product of dienst af te nemen. Een lead die je product of dienst wel kan gebruiken, maar nog niet klaar is om deze af te nemen, noemen we vanuit een marketing en sales perspectief een MQL. In dit artikel leg ik uit wat een MQL exact is, hoe je deze herkent en hoe je hier vanuit sales op kan anticiperen.

Zakelijke content op een tablet en in een krant
16/10/2019

Waarom is content essentieel voor succesvolle B2B leadgeneratie?

2 dagen beursdeelname, 160 telefoontjes, 1000 kilometer, 20 zakelijke bezoekjes en 40 koppen koffie verder met als resultaat: 2 of 3 leads. We rijden wat af in onze leaseauto’s om alle afspraken met geïnteresseerde partijen af te gaan. Echter is anno 2020 deze manier van leads genereren niet meer effectief. Waarom niet en hoe pas je je leadgeneratie strategie hierop aan?

Sales qualified lead, SQL
16/09/2019

Wat is een SQL, oftewel een sales qualified lead?

Niet elke lead is hetzelfde en niet elke lead is er klaar voor om je product of dienst af te nemen. Een lead die je product of dienst wel kan gebruiken, maar nog niet klaar is om deze af te nemen, noemen we vanuit een marketing en sales perspectief een MQL. In dit artikel leg ik uit wat een MQL exact is, hoe je deze herkent en hoe je hier vanuit sales op kan anticiperen.

Marketing op een wit bord
08/09/2019

Wat is online marketing? Synoniemen, definities, modellen en strategieën

Over online marketingstrategie is veel geschreven en terug te vinden. Van uitgebreide boeken, wetenschappelijke artikelen tot bondige stappenplannen. In dit blogartikel heb ik geprobeerd de begrippen online marketing en online marketingstrategie met de bijbehorende modellen op een behapbare manier voor je op een rij te zetten.

Website optimalisatie wireframes
08/09/2019

20 Gouden tips om de conversie van jouw B2B website te verhogen

Om de conversiepercentage van jouw B2B website te verhogen, zul je in de basis moeten beschikken over software waarin websiteconversies bijgehouden worden en uiteraard goed inzicht hebben in het koopgedrag en surfgedrag van jouw klanten. De inzichten in jouw klanten leveren de inspiratie en ideeën op voor de aanpassingen die je op jouw website door wilt voeren. De software, of CRO tools, laten je het effect van deze aanpassingen op de conversiepercentage zien.

Zakenvrouw in rode jurk
08/09/2019

Wat zijn leads? 3 definities en invalshoeken

Ga je vroeg of laat starten met een leadgeneratie campagne of een bestaande campagne optimaliseren, dan kan dit artikel jou en eventueel jouw team helpen met afbakenen en omschrijven van je ideale leads.

Waardevolle artikelen direct in je inbox

Wij delen je emailadres niet met derden.  
Lees ons privacybeleid voor meer informatie.
Arrow-up