Waardevolle artikelen over leadgeneratie, marketing en sales. Boordevol praktische tips en wetenswaardigheden om je bedrijf vooruit te helpen.
Op 15 okober 2013, tijdens de viering van haar 15 jarige bestaan, maakte Google de wereld kenbaar dat de zoekmachine de grootste update sinds haar ontwikkeling heeft ondergaan. De update staat bekend als de Hummingbird… Lees verder
Om je bedrijf te laten groeien, acquireer je direct of indirect potentiële klanten. Structureel groeien zonder nieuwe klanten is immers een onmogelijke opgave. Maar niet iedere type klant draagt bij aan de groei van je… Lees verder
Wanneer je voor jouw bedrijf leads genereert, krijg je vroeg of laat te maken met termen waarmee leads onderverdeeld worden. Want niet elke lead is waardevol en niet elke waardevolle lead is even veel waard.… Lees verder
2 dagen beursdeelname, 160 telefoontjes, 1000 kilometer, 20 zakelijke bezoekjes en 40 koppen koffie verder met als resultaat: 2 of 3 leads. We rijden wat af in onze leaseauto’s om alle afspraken met geïnteresseerde partijen… Lees verder
Wanneer je als bedrijf wil groeien en omzet nodig hebt, sta je vroeg of laat voor de uitdaging om met hetzelfde marketing en sales budget meer en betere klanten te werven. Een ieder die binnen… Lees verder
Over online marketingstrategie is veel geschreven en terug te vinden. Van uitgebreide boeken, wetenschappelijke artikelen tot bondige stappenplannen. In dit blogartikel heb ik geprobeerd de begrippen online marketing en online marketingstrategie met de bijbehorende modellen… Lees verder
Als verantwoordelijke voor de sales of marketing binnen jouw organisatie klinkt het begrip leads je hoogstwaarschijnlijk niet onbekend in de oren. In het bijzonder als je actief bent in de zakelijke dienstverlening, SaaS of B2B.… Lees verder
Een geoptimaliseerde zakelijke website is van fundamenteel belang voor een succesvolle sales funnel. Een aantal elementen moeten hiervoor terugkomen op je website, zoals content en design. Daarnaast werken goede advertising campagnes als katalysator voor je… Lees verder
De dekkingsbijdrage (ook wel bekend als de contributiemarge) is een kengetal vanuit het financieel management waarmee je de winstgevendheid per product kan berekenen. De dekkingsbijdrage is de marge dat overblijft om: de constante kosten te kunnen… Lees verder