Wat kun je allemaal met de Google AdWords app voor Android?

Inzicht in Google AdWords campagnes via de smartphone was tot voor kort alleen mogelijk door gebruik te maken van de Google Analytics-app. Dit had uiteraard zijn beperkingen.

Het was alleen mogelijk om de prestaties van campagnes te bekijken en te vergelijken. Het mobiel aanpassen van CPC  biedingen en bijvoorbeeld campagne instellingen waren tot voor kort niet mogelijk. Maar daar is gelukkig met de komst van de officiële Google AdWords app voor Android verandering in gekomen. Het is belangrijk om te weten dat er 2 verschillende Google AdWords-apps beschikbaar zijn. Een voor de reguliere Google AdWords klanten en een voor Google AdWords Express klanten.

Functionaliteiten van de Google AdWords Android App

Google heeft met deze AdWords gebruikers een extra tool toegereikt waarmee op ieder moment en op iedere plek (met een internet verbinding) de mogelijkheid gegeven om een AdWords account te beheren. Met de app kun je onder andere:

  • Campagne prestaties bekijken
  • Campagne budgetten en CPC aanpassen
  • Suggesties voor campagne verbeteringen opvolgen
  • Op de hoogte blijven van realtime waarschuwingen

Voor het volledig en diepgaand optimaliseren van een AdWords account is deze Google AdWords App bij lange na niet geschikt. Maar als adverteerder heb je er in ieder geval een gevoelsspriet bij waarmee je bijna altijd en overal een vinger aan de pols hebt om een AdWords account te managen. We kijken nu al uit naar de iOS versie.

Takeaways

  • Bedenk voor je aan de slag gaat aan welke zaken je wilt werken. Welk deel van jouw website functioneert niet naar behoren als het gaat om leadgeneratie?
  • Zorg dat je jouw bezoeker aanspreekt met het ontwerp van je website. De verschillende onderdelen moeten kloppen, een effectief landingspagina formulier, het design zelf, update de content.
  • Een goede gebruikservaring is uitermate belangrijk om te voorkomen dat mensen afhaken. Maak het zo gemakkelijk mogelijk voor de bezoeker om lead te (willen) worden.
  • Denk ook aan toegankelijkheid; steeds meer mensen gebruik hun mobiele telefoon om te zoeken en niet iedereen gebruikt dezelfde zintuigen om jouw website te bezoeken.
  • Vergeet zeker niet de SEO & SEA voor het promoten van je website.
Share on linkedin
Share on facebook
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pocket

Gerelateerde artikelen

Bel mij terug!

Wil je meer weten over onze leadgeneratie dienstverlening? Neem dan contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende intake gesprek. Bel ons op 085 – 0606 366 of gebruik dit contactformulier.