Wat is de definitie van contentmarketing?

Contentmarketing, ook wel gespeld als content marketing, is het proces van het bedenken, maken en commercieel benutten van tekst, video, afbeeldingen, grafische afbeeldingen, e-books, white papers en andere vormen van informatie die worden verspreid via betaalde en onbetaalde (owned) mediakanalen. Denk hierbij aan zoekmachines (betaald en organisch), nieuwswebsites, sociale media als Facebook, LinkedIn en Snapchat. Maar denk ook aan offline mediakanalen als radio, televisie en narrowcasting.

Waar wordt contentmarketing voor ingezet?

Contentmarketing wordt ingezet om de naamsbekendheid van bedrijven en merken op te bouwen en te vergroten. Het doel hierbij is om:

  1. relaties met prospects, klanten en stakeholders op te zetten en te onderhouden,
  2. bewustzijn te creëren voor de producten en diensten van een bedrijf,
  3. de vraag naar een product of dienst te genereren,
  4. de voorkeuren van potentiële klanten te beïnvloeden
  5. en om klantloyaliteit te ontwikkelen.

Takeaways

  • Bedenk voor je aan de slag gaat aan welke zaken je wilt werken. Welk deel van jouw website functioneert niet naar behoren als het gaat om leadgeneratie?
  • Zorg dat je jouw bezoeker aanspreekt met het ontwerp van je website. De verschillende onderdelen moeten kloppen, een effectief landingspagina formulier, het design zelf, update de content.
  • Een goede gebruikservaring is uitermate belangrijk om te voorkomen dat mensen afhaken. Maak het zo gemakkelijk mogelijk voor de bezoeker om lead te (willen) worden.
  • Denk ook aan toegankelijkheid; steeds meer mensen gebruik hun mobiele telefoon om te zoeken en niet iedereen gebruikt dezelfde zintuigen om jouw website te bezoeken.
  • Vergeet zeker niet de SEO & SEA voor het promoten van je website.

Bel mij terug!

Wil je meer weten over onze leadgeneratie dienstverlening? Neem dan contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende intake gesprek. Bel ons op 085 – 0606 366 of gebruik dit contactformulier.