Lezen:
Wat is de definitie van contentmarketing?

Wat is de definitie van contentmarketing?

16/02/2019
Een vrouw die aan het schrijven is.

Contentmarketing, ook wel gespeld als content marketing, is het proces van het bedenken, maken en commercieel benutten van tekst, video, afbeeldingen, grafische afbeeldingen, e-books, white papers en andere vormen van informatie die worden verspreid via betaalde en onbetaalde (owned) mediakanalen. Denk hierbij aan zoekmachines (betaald en organisch), nieuwswebsites, sociale media als Facebook, LinkedIn en Snapchat. Maar denk ook aan offline mediakanalen als radio, televisie en narrowcasting.

Waar wordt contentmarketing voor ingezet?

Contentmarketing wordt ingezet om de naamsbekendheid van bedrijven en merken op te bouwen en te vergroten. Het doel hierbij is om:

  1. relaties met prospects, klanten en stakeholders op te zetten en te onderhouden,
  2. bewustzijn te creëren voor de producten en diensten van een bedrijf,
  3. de vraag naar een product of dienst te genereren,
  4. de voorkeuren van potentiële klanten te beïnvloeden
  5. en om klantloyaliteit te ontwikkelen.

Gerelateerde artikelen

Leads genereren met Facebook
22/07/2020

B2B-leads genereren met Facebook Ads (Advertenties)

Hoewel niet voor de hand liggend kun je met Facebook Ads ook B2B leads genereren. Om dit te doen, is een doordachte aanpak en kennis van het Facebook advertentieplatform noodzakelijk. In dit artikel vind je belangrijke tips om Facebook Ads zakelijk in te zetten om leads te genereren.

Zakelijke klant bekijkt zijn LinkedIn account op mobiele telefoon
06/08/2020

B2B-leads genereren met LinkedIn (Ads)

B2B leads genereren met LinkedIn is enorm waardevol. Het social media platform telde eind 2019 ruim 660 miljoen professionele gebruikers. Hier zitten ongetwijfeld ook jouw potentiele klanten tussen. Lees hier hoe je LinkedIn zakelijk in jouw voordeel kan inzetten om B2B-leads te genereren.

Content marketing kalender
14/06/2019

Content marketing kalender template. In 12 stappen naar een complete content marketing planning.

In een wereld overladen met informatie is het steeds moeilijker de aandacht van je (potentiële) klant te grijpen. Om effectief met je inspanningen om te gaan is het van belang je content strategisch in te plannen. Ingevuld vormt deze template een duidelijke weergave van je doelen en plannen en is daarom uitermate geschikt om in teamverband in te zetten.

Arrow-up