Lezen:
4 Gouden tips om Google AdWords kosten te verlagen

4 Gouden tips om Google AdWords kosten te verlagen

09/09/2018
Spaarvarkentje

Hoe verlaag ik mijn Google AdWords kosten? Dit is een vraag die we vaak horen. Zeker in het geval van webshops kunnen de marges behoorlijk onder druk komen te staan door stijgende kosten van AdWords. De zogenaamde CPA (Cost Per Acquisition – kosten per aankoop) wordt zo hoog dat er bijna geen marge overblijft.

Maar ook zakelijke dienstverleners, SaaS leveranciers en andere bedrijven die in de B2B actief zijn, zien de kosten per lead (CPL) de laatste jaren stevig stijgen. Lees hier onze 4 optimalisatietips waarmee je jouw Google AdWords kosten kan verlagen.

1. Start met contentmarketing

Content is het online vastgoed. Het blijft renderen zonder dat er steeds opnieuw geld in gestoken hoeft te worden. Een goede blog of de juiste instructievideo kan nog jaren webverkeer aantrekken. Investeer in de ontwikkeling van relevante content. Deze content verbetert de organische vindbaarheid van je website. Het webverkeer dat je organisch opvangt kun je blijven retargetten. Van deze bezoekers weet je immers dat ze interesse hebben. In vergelijking met reguliere AdWords-campagnes is dit een veel efficiëntere en effectievere aanpak.

2. Investeer in de kwaliteit van jouw advertenties

Zorg dat de titels en tekst van je AdWords-advertenties zo goed mogelijk aansluiten op de zoekopdrachten die je naar je website wilt leiden. Sluit daarnaast zoveel mogelijk zoekopdrachten uit die niet converteren of niet relevant zijn voor wat je wilt bereiken. Vaak zit de eerste winst in de besparing. Door het optimaliseren van de AdWords-campagnes filter je de ruis en betaal je niet langer voor kliks van consumenten die eigenlijk op zoek zijn naar iets anders. Op deze manier haal je zo veel mogelijk uit je advertentiebudget.

3. Investeer in landingspagina’s

Zodra het relevante webverkeer op je website landt, is het van belang dat de bezoeker direct vindt waar hij of zij naar op zoek is. Mocht dit niet direct duidelijk zijn, dan is de kans groot dat de bezoeker de pagina verlaat en je voor niets hebt betaald voor dit bezoek. Het is dus verstandig om landingspagina’s te ontwikkelen die aansluiten bij de zoekopdrachten die je inkoopt. Zo is de kans dat de bezoeker de pagina direct weer verlaat veel kleiner.

4. Tot slot… Investeer in de kwaliteit van jouw website

Dit lijkt een open deur, maar veel ondernemers staren zich blind op Adwords-campagnes, terwijl er tal van andere mogelijkheden zijn om de kwaliteit van de website te verbeteren en op die manier bezoekers aan te trekken. Onthoud altijd dat de kwaliteitsscore of waardering die Google aan jouw website hangt in relatie tot de zoekopdracht meeweegt in de uiteindelijke kosten die je betaalt voor deze klik. Hoe hoger deze kwaliteitsscore, hoe goedkoper de kliks dus zijn voor jou.

Gerelateerde artikelen

Content marketing kalender
14/06/2019

Content marketing kalender template. In 12 stappen naar een complete content marketing planning.

In een wereld overladen met informatie is het steeds moeilijker de aandacht van je (potentiële) klant te grijpen. Om effectief met je inspanningen om te gaan is het van belang je content strategisch in te plannen. Ingevuld vormt deze template een duidelijke weergave van je doelen en plannen en is daarom uitermate geschikt om in teamverband in te zetten.

Zakelijke klant bekijkt zijn LinkedIn account op mobiele telefoon
06/08/2020

B2B-leads genereren met LinkedIn (Ads)

B2B leads genereren met LinkedIn is enorm waardevol. Het social media platform telde eind 2019 ruim 660 miljoen professionele gebruikers. Hier zitten ongetwijfeld ook jouw potentiele klanten tussen. Lees hier hoe je LinkedIn zakelijk in jouw voordeel kan inzetten om B2B-leads te genereren.

Leadkwalificatie, Marketing Qualified Lead, Sales Qualified Lead
13/09/2020

50% meer leads die klaar zijn om te kopen: leadkwalificatie is de basis van efficiënte marketing en sales

Leadkwalificatie is een onderwerp dat je aandacht nodig heeft. Niet alle sales gesprekken leiden namelijk tot succes. En dit gaat ten koste van het meest kostbare kapitaal dat je sales mensen hebben. Tijd. Onderliggend aan dit probleem ligt vaak de mismatch tussen de lead en het aanbod van sales. Leadkwalificatie is een proces dat bijdraagt aan het verbeteren van de match tussen lead en sales. Het verlaagt het aantal "no shows" en verhoogt de closingratio's.

Arrow-up