Lezen:
Content marketing kalender template. In 12 stappen naar een complete content marketing planning.

Content marketing kalender template. In 12 stappen naar een complete content marketing planning.

14/06/2019
Content marketing kalender

In een wereld overladen met informatie is het steeds moeilijker de aandacht van je (potentiële) klant te grijpen. Om effectief met je inspanningen om te gaan is het van belang je content strategisch in te plannen. Ingevuld vormt deze template een duidelijke weergave van je doelen en plannen en is daarom uitermate geschikt om in teamverband in te zetten.

Hoe gebruik je deze content marketing template?

Met de volgende stappen vul je alle kolommen van het template in en maak je een complete content marketing kalender.

  1. Hoe vaak wil je content publiceren en wanneer? Een goed begin is het publiceren van één blogartikel per twee weken. Denk hierbij ook aan actualiteiten door het jaar heen, zoals feestdagen en seizoenen.
  2. Bedenk een passende headline voor je artikel om ervoor te zorgen dat je artikel aantrekkelijk is om te lezen en/of goed rankt in de zoekmachine.
  3. Kies het primaire keyword van het artikel. Op welk keyword wil je gevonden worden in de zoekmachine? Kies dit woord door middel van goed keyword onderzoek.
  4. Noteer de andere keywords die belangrijk zijn binnen het thema van het artikel.
  5. Beschrijf de pagetitle. Laat hier altijd het primaire keyword in terug komen.
  6. Omschrijf wat de lezer van het artikel kan verwachten binnen 100 tot 150 woorden.
  7. Gebruik hierin het primaire keyword en eindig met een call-to-action.
  8. Om (potentiële) klanten in diverse fasen van de customer journey aan te spreken plan je content voor deze fases: de oriëntatie-, vergelijkings- en koopfase, maar ook de fase van opvolging en service of de loyaliteits- en retentiefase.
  9. Beschrijf de doelstelling van je artikel. Wil je je bereik vergroten of leads genereren? Wil je engagement verhogen of verkopen stimuleren?
  10. Kies hoe je je content distribueert na het creëren hiervan. Zet je sociale media in of e-mailmarketing? Koop je verkeer in of wil je alleen organisch gevonden worden?
  11. Kies wie in de organisatie het artikel schrijft.
  12. Beschrijf de status van het artikel. Dit is vooral binnen het werken in een team aan te raden.
  13. Noteer eventuele bijzonderheden die van belang bij het schrijven van dit artikel.

Gerelateerde artikelen

Leads genereren met Facebook
22/07/2020

B2B-leads genereren met Facebook Ads (Advertenties)

Hoewel niet voor de hand liggend kun je met Facebook Ads ook B2B leads genereren. Om dit te doen, is een doordachte aanpak en kennis van het Facebook advertentieplatform noodzakelijk. In dit artikel vind je belangrijke tips om Facebook Ads zakelijk in te zetten om leads te genereren.

Inbound marketing
23/03/2020

Inbound marketing, dé strategie om B2B leads en klanten te werven

Inbound marketing is dé strategie om op een winstgevende manier B2B leads en B2B klanten te werven. In dit getailleerde artikel ontdek je wat inbound marketing is. Je kan hier de definitie van inbound marketing terug vinden, maar ook welke inbound modellen er zijn waarmee je jouw ideale inbound strategie kan ontwikkelen.

Zakelijke klant bekijkt zijn LinkedIn account op mobiele telefoon
06/08/2020

B2B-leads genereren met LinkedIn (Ads)

B2B leads genereren met LinkedIn is enorm waardevol. Het social media platform telde eind 2019 ruim 660 miljoen professionele gebruikers. Hier zitten ongetwijfeld ook jouw potentiele klanten tussen. Lees hier hoe je LinkedIn zakelijk in jouw voordeel kan inzetten om B2B-leads te genereren.

Arrow-up