Content marketing kalender template. In 12 stappen naar een complete content marketing planning.

In een wereld overladen met informatie is het steeds moeilijker de aandacht van je (potentiële) klant te grijpen. Om effectief met je inspanningen om te gaan is het van belang je content strategisch in te plannen. Ingevuld vormt deze template een duidelijke weergave van je doelen en plannen en is daarom uitermate geschikt om in teamverband in te zetten.

Hoe gebruik je deze content marketing template?

Met de volgende stappen vul je alle kolommen van het template in en maak je een complete content marketing kalender.

  1. Hoe vaak wil je content publiceren en wanneer? Een goed begin is het publiceren van één blogartikel per twee weken. Denk hierbij ook aan actualiteiten door het jaar heen, zoals feestdagen en seizoenen.
  2. Bedenk een passende headline voor je artikel om ervoor te zorgen dat je artikel aantrekkelijk is om te lezen en/of goed rankt in de zoekmachine.
  3. Kies het primaire keyword van het artikel. Op welk keyword wil je gevonden worden in de zoekmachine? Kies dit woord door middel van goed keyword onderzoek.
  4. Noteer de andere keywords die belangrijk zijn binnen het thema van het artikel.
  5. Beschrijf de pagetitle. Laat hier altijd het primaire keyword in terug komen.
  6. Omschrijf wat de lezer van het artikel kan verwachten binnen 100 tot 150 woorden.
  7. Gebruik hierin het primaire keyword en eindig met een call-to-action.
  8. Om (potentiële) klanten in diverse fasen van de customer journey aan te spreken plan je content voor deze fases: de oriëntatie-, vergelijkings- en koopfase, maar ook de fase van opvolging en service of de loyaliteits- en retentiefase.
  9. Beschrijf de doelstelling van je artikel. Wil je je bereik vergroten of leads genereren? Wil je engagement verhogen of verkopen stimuleren?
  10. Kies hoe je je content distribueert na het creëren hiervan. Zet je sociale media in of e-mailmarketing? Koop je verkeer in of wil je alleen organisch gevonden worden?
  11. Kies wie in de organisatie het artikel schrijft.
  12. Beschrijf de status van het artikel. Dit is vooral binnen het werken in een team aan te raden.
  13. Noteer eventuele bijzonderheden die van belang bij het schrijven van dit artikel.

Takeaways

  • Bedenk voor je aan de slag gaat aan welke zaken je wilt werken. Welk deel van jouw website functioneert niet naar behoren als het gaat om leadgeneratie?
  • Zorg dat je jouw bezoeker aanspreekt met het ontwerp van je website. De verschillende onderdelen moeten kloppen, een effectief landingspagina formulier, het design zelf, update de content.
  • Een goede gebruikservaring is uitermate belangrijk om te voorkomen dat mensen afhaken. Maak het zo gemakkelijk mogelijk voor de bezoeker om lead te (willen) worden.
  • Denk ook aan toegankelijkheid; steeds meer mensen gebruik hun mobiele telefoon om te zoeken en niet iedereen gebruikt dezelfde zintuigen om jouw website te bezoeken.
  • Vergeet zeker niet de SEO & SEA voor het promoten van je website.

Bel mij terug!

Wil je meer weten over onze leadgeneratie dienstverlening? Neem dan contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende intake gesprek. Bel ons op 085 – 0606 366 of gebruik dit contactformulier.