Lezen:
+720% groei voor mobiele fietsenmaker De Fietsenwacht

De Fietsenwacht logo

+720% groei voor mobiele fietsenmaker De Fietsenwacht

Omschrijving

De Fietsenwacht is een frisse en vernieuwde mobiele fietsenmaker. Met een fietsreparatie aan huis ontzorgen zij iedereen die pech heeft met zijn fiets. Of dit nu thuis, op werk of langs de weg is. Een fietsreparatie inplannen is eenvoudig telefonisch en online ingepland. De Fietsenwacht rekent geen voorrijkosten en hanteert dezelfde prijzen als de lokale fietsenmaker.

Hoofdkantoor

Leiderdorp

Branche

Fietsenmaker

Dat het internet enorm veel mogelijkheden biedt voor het ontwikkelen en leveren van diensten, blijkt maar weer uit het verhaal van De Fietsenwacht. Als mobiele fietsenmaker levert De Fietsenwacht fietsreparatie en onderhoudsdiensten aan huis, op werk en onderweg tegen dezelfde tarieven als de lokale fietsenmaker. Snel, gemakkelijk, goed, betaalbaar en schaalbaar. De ideale ingrediënten om succesvol te kunnen zijn wanneer klanten je weten te vinden. En dat is waar we het afgelopen jaar hard en met enorm veel succes aan hebben gewerkt. Een explosieve groei van +720% aan websitebezoekers met nog meer to come omdat er een aantal verrassingen de komende maanden uitgerold zullen worden. Benieuwd naar de aanpak? Lees dan verder.

Uptimizers ondersteunt De Fietsenwacht met advies, leadgeneratiecampagnes en automatiseringsvraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan advies op het gebied van strategie, de opzet van de website, de uitvoer van zoekmachine optimalisatie activiteiten, Google Ads campagnes en het automatiseren van marketingprocessen. In de volgende alinea’s lichten we een tipje van de sluier voor je op om een idee te krijgen van onze aanpak.

Fietsreparatie aan huis, maar ook onderweg – Foto Unsplash

Aanleiding

Wanneer je groeiambities hebt, is het maken van keuzes niet eenvoudig. Je wilt veel, maar de budgetten waar je over beschikt zijn meestal beperkt. En de enige manier om hieraan te voldoen is door slim te investeren en nieuwe klanten te werven. De Fietsenwacht stond begin vorig jaar voor een soortgelijke situatie. En om aan de eigen groei verwachtingen te kunnen voldoen, heeft De Fietsenwacht de behoefte uitgesproken om samen met ons nieuwe en terugkerende klanten aan te trekken.

De uitdaging

Echter, hoe aan nieuwe klanten te komen en op welke manieren dit online het best te doen is geen eenvoudige opgave. De Fietsenwacht heeft ons gevraagd mee te denken over de verdeling van het marketingbudget. Investeren we in een website van €500 of een website van €10.000? Investeren we in Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads of search engine optimization (SEO)? Hoeveel investeren we hier dan in? En over welke tijdspanne? Je kunt je voorstellen dat het maken van dit soort keuzes niet eenvoudig is. Een kennismakingsgesprek en een marketingscan hebben ertoe geleid dat wij (Uptimizers) samen met De Fietsenwacht een groeiplan hebben uitgewerkt.

De oplossing

Bij het maken van de beslissingen en het kiezen van acquisitiekanalen en online marketingactiviteiten hebben we balans gezocht tussen de korte en lange termijn doelstellingen van De Fietsenwacht. Hieronder zie je een aantal onderdelen waarmee we de doelstellingen van De Fietsenwacht nastreven:

  • Diepgaande klantanalyse en doorlopende adviesgesprekken
  • Wireframing nieuwe website
  • Redesign website (Nettl)
  • SEO campagnes
  • Google Ads campagnes
  • Website automatisering

Het resultaat

Omdat we niet te veel kunnen uitwijken over de resultaten in termen van klanten en omzet, kunnen we wel met trots zeggen dat de het aantal websitebezoeker met meer dan 650% is gegroeid. Naast meer klanten heeft dit ook geleid tot een nieuwe vestiging in Rotterdam in het Flexizone pand.

Het vervolg

De komende maanden werken we samen met De Fietsenwacht aan nieuwe en leuke projecten. Hou voor updates over deze projecten onze website en LinkedIn pagina in de gaten. Want De Fietsenwacht came and is here to stay!

Klantbeoordeling

” Top service! Erg veel verstand en gecontroleerde advies. Erg prettige ervaring! Zeker een aanrader.”

Misha Boerleider – Founder en directeur De Fietsenwacht

Gerelateerde artikelen

Schateiland - Trainingsbureau voor ondernemingsraden

Schateiland groeit constructief door slimme leadgeneratie en lead opvolging

Lees deze klantcase

Wessel Juristen verdubbelt in 2 maanden tijd de closing ratio naar 66%

Lees deze klantcase
MediWerk, logo

In 6 maanden tijd naar een bouncepercentage van 8% en een groei van 170% in online sales

Lees deze klantcase
Arrow-up