Lezen:
In 6 maanden tijd naar een bouncepercentage van 8% en een groei van 170% in online sales

MediWerk, logo

In 6 maanden tijd naar een bouncepercentage van 8% en een groei van 170% in online sales

MediWerk, Offshore arbodienst
Omschrijving

MediWerk is een gespecialiseerde arbodienst voor de offshore, maritieme, olie, gas en energiesector. Sinds de oprichting in 2012 staat MediWerk bedrijven bij in hun arbobeleid en wettelijke arboverplichtingen.

Hoofdkantoor

Den Helder

Branche

Arbodienst

MediWerk is een gespecialiseerde arbodienst voor de offshore, maritieme, olie, gas en energiesector. Sinds de oprichting in 2012 staat MediWerk bedrijven bij in hun arbobeleid en wettelijke arboverplichtingen. Als gecertificeerde arbodienst, NOGEPA, OGUK en ISO, is MediWerk met uitstek de ideale partner om de duurzame inzetbaarheid en de productiviteit van medewerkers te optimaliseren en te waarborgen. Met onder andere maatwerk preventiediensten, medische keuringen en verzuimbegeleiding zet MediWerk in op de eigen verantwoordelijkheid van werknemers en werkgevers.

Uptimizers bedient MediWerk met diverse online leadgeneratie diensten waaronder; analyse, strategie, advies en online acquisitie. In de volgende alinea’s lichten we een tipje van de sluier om je een idee te geven hoe we het project van MediWerk aanvliegenen en tot welke resultaten dit leidt.

Aanleiding

MediWerk had behoefte aan een professionele opzet van Google Ads campagnes omdat ze gevoelsmatig te weinig presteerden en onvoldoende . Daarnaast vond de directie dat het dienstenaanbod van MediWerk onvoldoende tot zijn recht kwam op de zakelijke website.

De uitdaging

Na onze quickscan van de Google Ads campagnes en de website zijn we tot de conclusie gekomen dat de Google Ads campagnes en de website niet afgestemd waren op de doelgroep die zij bedienen. De website voldeed niet aan UX richtlijnen en de leadgeneratie campagnes voldeden daarnaast niet aan marketing standaarden. Ook ontbrak het aan samenhangende leadgeneratie activiteiten waarbij MediWerk.

De oplossing

Om de onderliggende problemen voor MediWerk aan te pakken, hebben we gekozen voor:

  • Diepgaande klantanalyse en meerdere strategiesessies
  • Redesign website
  • Nieuwe Google Ads (remarketing)campagnes
  • Uitgebreide analytics
  • Content ontwikkeling en distributie
  • Periodieke nieuwsbrieven

Het resultaat

Deze aanpak heeft geresulteerd in een professionele website met een minimale bouncepercentage van 8%. Een procentuele groei van 173% online sales in het eerste halfjaar en een verdubbeling in het aantal leads. Daarnaast beschikt de directie en het management team over veel meer data om betere besluiten te nemen met betrekking tot sales en marketing.

Klantbeoordeling

“The guys of Uptimizers are a great team, with each of them having their specific strenghts. This results in an allround specialized marketing company, which can help a company achieve their (online) marketing goals.”

Muriel van Room – Marketing Manager MediWerk B.V.

Gerelateerde artikelen

Wessel Juristen verdubbelt in 2 maanden tijd de closing ratio naar 66%

Lees deze klantcase
Twikey, logo

Twikey halveert de kosten per lead en haalt meer leads met behulp van data

Lees deze klantcase
De Fietsenwacht logo

+720% groei voor mobiele fietsenmaker De Fietsenwacht

Lees deze klantcase
Arrow-up