MediWerk is een gespecialiseerde arbodienst voor de offshore, maritieme, olie, gas en energiesector. Sinds de oprichting in 2012 staat MediWerk bedrijven bij in hun arbobeleid en wettelijke arboverplichtingen. Als gecertificeerde arbodienst, NOGEPA, OGUK en ISO, is MediWerk bij uitstek de ideale partner om de duurzame inzetbaarheid en productiviteit van medewerkers te optimaliseren en te waarborgen. Met onder andere maatwerk preventiediensten, medische keuringen en verzuimbegeleiding zet MediWerk in op de eigen verantwoordelijkheid van werknemers en werkgevers.
Uptimizers bedient MediWerk met diverse online leadgeneratie diensten waaronder; analyse, strategie, advies en online acquisitie. In de volgende alinea’s lichten we een tipje van de sluier om je een idee te geven hoe we het project van MediWerk aanvliegen en tot welke resultaten dit leidt.
Aanleiding
MediWerk had behoefte aan een professionele opzet van Google Ads campagnes omdat ze gevoelsmatig te weinig en onvoldoende presteerden. Daarnaast vond de directie dat het dienstenaanbod van MediWerk onvoldoende tot zijn recht kwam op de zakelijke website.
De uitdaging
Na onze quickscan van de Google Ads campagnes en de website zijn we tot de conclusie gekomen dat de Google Ads campagne en de website niet afgestemd waren op de doelgroep die zij bedienen. De website voldeed niet aan UX richtlijnen en de leadgeneratie campagnes voldeden daarnaast niet aan marketing standaarden. Ook ontbrak het aan samenhangende leadgeneratie activiteiten.
De oplossing
Om de onderliggende problemen voor MediWerk aan te pakken, hebben we gekozen voor:
- Diepgaande klantanalyse en meerdere strategiesessies
- Redesign website
- Nieuwe Google Ads (remarketing) campagnes
- Uitgebreide analytics
- Content ontwikkeling en distributie
- Periodieke nieuwsbrieven
Het resultaat
Deze aanpak heeft geresulteerd in een professionele website met een minimale bouncepercentage van 8%. Een procentuele groei van 173% online sales in het eerste halfjaar en een verdubbeling in het aantal leads. Daarnaast beschikt de directie en het management team over veel meer data om betere besluiten te nemen met betrekking tot sales en marketing.