Lebara, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, is een droom die waargemaakt is door drie migranten. Ze hadden één doel en dat is mensen voordelig naar huis kunnen laten bellen. En om die droom in stand te houden, is het aantrekken van talent en ervaring een must.
Uptimizers ondersteunt Lebara bij het werven van die kandidaten. Enerzijds met het bereiken van talent en anderzijds met het invullen van openstaande vacatures. Dit doen we door het doorontwikkelen en onderhouden van een wervingswebsite, het uitzetten van vacatures via deze website, de vacatures te optimaliseren voor organische vindbaarheid en het aantrekken van potentiële kandidaten via online wervingscampagnes.
Aanleiding
Vlak voor de uitbraak van Corona was de werkloosheid in Nederland op zijn laagst en draaide de economie op zijn best. Met als uitdaging dat er veel openstaande vacatures waren, maar geen kandidaten om ze in te vullen. Lebara was hier geen uitzondering op, wat de aanleiding vormde voor de wens vanuit HR om met een gerichtere aanpak de juiste kandidaten te bereiken en aan te trekken.
Promotievideo ontwikkeld door Lebara voor het aantrekken van kandidaten
De oplossing
Om potentiële kandidaten te werven en openstaande vacatures in te vullen hebben we gekozen voor de volgende aanpak:
- Afbakening van de te bereiken doelgroep
- Ontwikkelen van een maatwerk website
- Ontwikkelen van online display advertenties afgestemd op de vacature en de doelgroep
- De opzet en optimalisatie van verschillende leadgeneratie campagnes
Ontwikkelen van een maatwerk website
De uitkomst van dit proces is de ontwikkeling en livegang van de Werkenbijlebara.nl website die eenvoudig te onderhouden en te gebruiken is door de HR afdeling. Een effectieve website waar de marketingafdeling van Lebara speciaal een promotiefilm voor heeft ontwikkeld.
Deze aanpak resulteert in een continue stroom van potentiële kandidaten tegen lagere kosten dan het werven van kandidaten via recruiters, uitzendbureaus en online oplossingen als Indeed. En als bijkomstigheid beschikt de HR afdeling over digital data waarmee ze inzicht hebben in de doelgroepen die ze willen bereiken. Deze inzichten kunnen worden gebruik om andere online en offline wervingscampagnes vorm te geven en om onderbouwde beslissingen te kunnen nemen.